2015. április 11., szombat

47 Ronin

47 Ronin
(47 Ronin)

Nem is tudom, hogy milyen bevezetőt írjak a filmhez. Amikor adták a mozikban egyből le is csaptam rá és lóhalálában rohantam is, hogy megnézzem... aztán megnéztem. Most bővebben kifejtem a véleményemet, hogy pontosan mire föl értettem ezt a "...aztán megnéztem"-et! Lássuk a 47 Ronin-t!

A sztori: Kai (Keanu Reeves), a számkivetett csatlakozik Oishihez (Hiroyuki Sanada), a 47 ronin vezetőjéhez, hogy együtt bosszút állhassanak az álnok nagyúron, Lord Kirán (Cary-Hiroyuki Tagawa), aki megölte gazdájukat és kitiltotta földjéről a szamurájokat. Hogy szülőföldjük becsületét visszaállítsák, a szamurájok olyan küldetésbe kezdenek, melynek viszontagságai az egyszerű harcosokat elpusztítanák.

SPOILER VESZÉLY!!!

Kezdtem a pozitívumokkal. Nem hittem volna, hogy sokat tudnék felsorolni, de átgondolva a dolgot, azért van pár. Ilyen például a nagyon egyedi hangulat és környezet. Még egyetlen egy ehhez hasonló filmben sem láttam ilyen jól megalkotott környezetet. Olyan, mintha a Metin kellős közepébe csöppentem volna. Nagyon tetszett, hogy ilyen szépen életre keltették azt a zöld hátteret a színészek mögött. Aztán ha már így szóba hoztam lenne pár színész is, akiket kiemelnék. Például maga a főszereplő Keanu Reeves, aki nagy színész, bár itt nem nagyon erőltette meg magát, de azért mégis szóba kell hozni, hogy tudja a dolgát.
Aztán igaz hogy nem színész, sokkal inkább modell Rick Genest, azaz ZombieBoy, - aki nem kapott amúgy sem sok szerepet a filmben, de amit igen azt is kivágták, erről még nyilatkozni fogok - akinek nagyon nagy rajongója vagyok. Mind az életfelfogása, mind a véleménye az őt megvetőkről nagyon figyelemreméltó és nagyon tetszik maga a megjelenése is... imádom a srácot! ^^ Plusz a lények, amiket megteremtettek nagyon tetszetősek voltak, főleg az elején feltűnő, a  kicsit eltévedt - ugyanis ez a lény a kínai mitológiából ismert qilin-re (magyarul: csi-lin) hasonlít igazából - de most nem is az a lényeg, hanem az, hogy rendkívül jól életre keltették, észveszejtően jól néz ki és nem csak ő, vannak a filmben még irtózatosan, hihetetlenül agyrohasztóan jól kinéző lények (sárkányok, kalózizék, fehér róka). Végül pedig maga a japán mitológia rántott magával... tudtam magamról, hogy mindenféle mitológiát imádok a görögtől kezdve a rómain át az egyiptomival, az akkáddal, az indiaival nem bezárólag, de hogy a japán is így magával ragad, az még nekem is meglepetés volt! :D

Aztán itt vannak a negatívumok. Elsőnek legfőképpen a 47 Ronin mondának kihasználatlanságát említeném, itt volt ez a jó történet és egyáltalán nem fullasztották ki a készítők, ez egy kicsit csalódás volt, hiszen úsztam volna legszívesebben az egész sztoriban! :\ Aztán kedves Keanu sem volt a toppon... csak elnézegetett, elöldökölt, elcsinált ezt, elcsinált azt, de egyáltalán nem lehet azt mondani, hogy ez volt élete szereplése, de azt hiszem, hogy ez az összes színészre igaz az egész filmben, talán a Tűzgyűrűből ismert színésznőt kivéve, aki a Boszorkány (Rinko Kikuchi) szerepében alakított egy óriásit. Aztán részemről a legnagyobb felháborodást Ricko diszkriminálása keltette. Egy feltűnő karakter, akiből annyi mindent ki lehetne hozni kapott 3mp-et a filmben?! Mi ez emberek, hol élünk, a középkorban, ahol már az durva dolog volt, ha egy nőnek kilátszott a bokája szoknya alól, vagy mi?! Nem tudok másra gondolni, csak arra, hogy túl felháborító lett volna a nép szemében, ha egy kicsit többet kapunk belőle... vagy tényleg nem értem, hogy mi volt itt a probléma, de az minden bizonnyal, hogy nem-volt-a-filmben-eleget! -_-
Továbbá, könyörögve kérem a készítőket, hogy ennyire ne akarjanak már Az utolsó szamurájra hajazni, mert nem tudom mit csinálok, biztos ez ember akaratlanul is belelátja a párhuzamot a dologba, de ennyire azért neeeee! Végül pedig az egész film, hogyan is fogalmazzak, unalmassága (?!), vagy nem is tudom hogyan  kifejezni, de lapossága egyszerűen irritáló volt... ugyanaz a helyzet áll fent nálam, mint a Jupiter felemelkedésénél, nagyon szerettem volna, ha tetszik a film, mert minden apróság jó volt benne, kivéve magát a bázissztorit! :\

Összességében ajánlanám a filmet mindenkinek, aki még nem látta és egy kis látványra vágyik, valamint érdeklődik ilyen koca módon a japán kultúra és mitológia iránt, mint jómagam, hiszen egyben nézve magát a filmet nem volt rossz, csak egy kis fűszer, egy kis plusz kellett volna még bele ahhoz, hogy teljesen élvezhető és felejthetetlen élmény legyen a megnézése!

A DVD majdnem egy éve 2014. április 1-jén került kiadásra.

"I will search for you through 1000 worlds and 10000 lifetimes!" - Kai

Harakiri!!!

1 megjegyzés:

  1. "... a lények, amiket megteremtettek nagyon tetszetősek voltak, főleg az elején feltűnő, a kicsit eltévedt - ugyanis ez a lény a kínai mitológiából ismert qilin-re (magyarul: csi-lin) hasonlít igazából ... "
    Ezt a csodálatos teremtményt a japán mitológia is ismeri "kirin" néven. Egyik aspektusa (a lény a századok során jelentős változásokon ment keresztül) Mijazaki Hajao, itthon "A vadon hercegnője" címen bemutatott remek animációs filmjében is központi szerepet tölt be.

    Amúgy a film valóban főleg látványban és atmoszférában erős; az alapsztoriban bőven lett volna még potenciál. :)

    VálaszTörlés