2014. október 31., péntek

Maleficent

Maleficent
(Demóna)


Nos, fontosnak érzem leszögezni, hogy ezt a filmet csupán Angelina Jolie és a látványra való éhségem miatt akartam mindennél jobban megnézni és próbálom nem ezt a csodálatos színésznőt isteníteni az egész bejegyzés alatt. 

A trailer láttán az az érzésem támadt, hogy most azonnal cipőt húzok és megyek a moziba megnézni ezt a csodálatosan látványosnak ígérkező filmet... ám minő szerencse, hogy nem tettem meg. Ne értsetek félre, nem rossz film... körülbelül így tudom jellemezni és ez az egésszel kapcsolatos megjegyzésem... vállhúzogatás közben határozottan kijelentem, hogy nem rossz. Átlagosnak mondható, ha nincs más dolgod, akkor nyugodtan ülj le és nézd meg, de ne égj lázban, ha még nem láttad.

A történet: Demóna (Angelina Jolie) egy gyönyörű és hatalmas erővel rendelkező "tündér", aki minden erejével a csodás birodalmat védelmezi, amiben ő is él. Ám egy napon a szomszédos királyság serege támadja meg Demóna "fennhatóságát". A támadás után ő maga árulás áldozatává válik és tiszta szívét a harag kővé változtatja. Közte és a királyság új királya közt örökös ellentét alakul ki és határtalan erejét felhasználva megátkozza a király lányát Aurorát - aki tökéletes hasonlóságot mutat Csipkerózsikával - (Elle Fanning). Ám ahogy a kislány kezd felcseperedni, Demónának el kell ismernie, hogy a lányka kezében van a két birodalom közötti béke és Demóna saját boldogságának kulcsa.

FIGYELEM... SPOILER ALERT!!! 


Kezdem a pozitívumokkal! Mint már említettem Angelina Jolie tökéletes színészi alakítást nyújtott. Már megszokhattuk tőle, hogy annyira nőiesen adja elő a gonosz szerepét, hogy legszívesebben abban a percben odaállnék elé és egy határozott mozdulattal mélyen meghajolnék előtte és persze boci szemekkel kérdezném tőle: "Hogyan csinálod???". Itt sem volt másképpen, hiába volt fekete latex olvasztva a fejére (ami, hogy őszinte legyek nekem nagyon tetszett és nem csak a "fejfedője", hanem Demóna egész "kialakítása", mind a gonosz énjéé, mind a "védelmező" énjéé! :D) és egy semmitmondó fekete lepel ráborítva maga volt a megtestesült nőiesség... főleg az a gonosz kacaj! :D Végig tartotta a dacos és "elárult" ember szerepét és az a legjobb az egészben, hogy csodálatosan átadta az elvesztett érték fájdalmát... az is nagyon tetszett, hogy nem csak a jó nép "szívatásából" vált ő a főgonosszá, hanem más tette azzá valami olyan cselekedettel, amin tuti én is kiakadnék... (ez a "szárnyelvesztős" dolog nagyon tetszett, mint a történet kulcspontja!) 


Másik kedvenc karakterem Diaval (Sam Riley) volt, akit egy varjú képében láthattunk legtöbbször, de átalakult sárkánnyá, lóvá és farkassá is (a három állatból hármat imádok! :P)... persze ebbe egy kicsit besegített Demóna is, amiből gyakran alakult ki ellentét köztük!

De folytatván a pozitívumokkal meg kell említenem a látványt... sokan azt mondják, hogy ez már túl sok... de kérem, nem jobb egy látványos filmet végignézni?! o_O Imádtam Demóna varázslatait, Diaval átváltozásait és magát a környezetet. (Egyik kedvenc jelenetem, amikor Demóna "átveszi az uralmat" a birodalom felett és tövisekkel borítja be az egész helyet, majd dolga végeztével leül a "tövistrónjára"! :D) Annyira sötét, misztikus és magával ragadó volt, hogy itt gondolkodtam el... vajon velem van a baj, hogy a sötét erdő láttán sokkal jobban örültem, mint mikor egy napsütötte, zöld mezőn lepkéket kergetett a kis Aurora... nohs mindegy is... sötét a lelki világom! :P ;) 

Most jöhetnek a negatívumok... hááát... hogy is mondjam... már annyira meseisztikus volt, ami nem meglepő, hiszen ez egy mese remakje, de kéremszépen, ebből olyan "felnőtteket sokkal jobban moziba vonzó" mű lehetett volna, ha egy kicsit még jobban elrugaszkodik Robert Stromberg az eredeti történettől, amit szépen el is kezdett és megértem, hogy ő speciel a fiatal korosztályt akarta megszólítani, de akkora lehetőség volt ebben a történetben, hiszen a látványvilág alapján én sokkal "vérengzősebbre" számítottam... de úgy látszik Robert máshogy gondolta... összegezve nem nagyon örültem, hogy még annyi minden "maradt" a filmben, amit ki tudtak volna használni, de áhh... :\

És a vége... a film vége... én komolyan... nem is tudom szavakba önteni... már annyira "tökéletes" volt, hogy azt hittem még rózsaszín unikornis pónik is megjelennek valahol a képernyő szélén... ugyan, ne már... azért Aurora elveszítette a - pszichopata ugyan -, édesapját és olyan boldogan lebegett végig az újonnan visszakapott szárnyakkal rendelkező Demóna mellett a "tündérbirodalomban", mintha kedélyjavítót kapkodott volna be. Ezt nem tudtam hova tenni! :\ 

Összességében ajánlom ezt a filmet olyanoknak, akiknek nincs jobb dolga, Angelina Jolie fanok és olyanoknak, akiket kielégít csupán a látvány és érdekelődnek a mese remake-ek után. 


A DVD 2014. november 4-én fog megjelenni a tengerentúlon. Oh, és a teljesség érdekében, ezt a filmet is, mint az összes többit feliratosan ajánlom, mert jó ugyan a magyar szinkron, de egy színész játékához a hangja is hozzá tartozik, amit csak feliratosan tudunk élvezni... és amúgy is én eléggé hozzá szoktam, hogy úgy nézzem a filmeket... persze ez csak egy kis megjegyzés volt! :D

"I hate you, beasty." - Maleficent


Itt a vége, fuss el véle!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése