2015. február 6., péntek

Into the Woods

Into the Woods
(Vadregény)

Ismételten egy, vagyis több mese remake-jével fogok foglalkozni egy kicsit. Őszintén bevallom, hogy nem voltam az a tipikus hercegkisasszony gyerek, de a Walt Disney mesékért mindig rajongtam, nem is tudom miért. Ebben a filmben bőven van választék ezeket a történeteket illetően... persze egy kis csavarral... és megjegyzem, hogy ez egy színházi musical darab alapján készült, amit én nem láttam, szóval nem tudok hasonlóságokat, vagy különbségeket mondani! :D Így lássunk is neki a Vadregénynek (Into the Woods)!

Történet:  A Vadregény több ismert mese modernizált "remixe", amelyben számostörténetszál keveredik a különféle szereplők kívánságainak és kalandjainak eredményével. Ez a humoros, szívmelengető musical olyan mesehősök történetét eleveníti fel, mint Hamupipőke (Anna Kendrick), Piroska (Lilla Crawford), Babszem Jankó (Daniel Huttlestone) és Aranyhaj (Mackenzie Mauzy) - mindezt egy pék (James Corden) és felesége (Emily Blunt) élete foglalja keretbe. Miután mindketten arra vágynak, hogy családot alapítsanak, találkoznak a titokzatos boszorkánnyal (Meryl Streep), aki átkot szór a fejükre. Hogy megtörjék az átkot, kalandos útra indulnak a sötét titkokat rejtő közeli erdőbe, ahol veszélyek leselkednek rájuk... például egy vérszomjas Farkas (Johnny Depp) képében.


VIGYÁZAT, SPOILER VESZÉLY!!!

Mindenképpen azzal kell kezdenem, hogy ez a zenés film nagyszerű színészeket sorakoztatott fel, kezdve Maryl Streep-pel, Johnny Depp-pel és a Herceget alakító (Chris Pine)-nal. Ez már minimum megérdemli a jó sok plusz pontot. A pozitívumokhoz sorolnám még a csodálatos látványvilágot, amit megteremtettek, a bemutatkozásomban már megtudhattátok, hogy nagy természetjáró vagyok és a természetben is legjobban az erdőkért rajongok, mivel ez a film erősen az erdőben játszódik, határozottan kielégítette minden erdőmániás igényemet. Nagyon jól megcsinálták azt a rejtélyes hangulatot, amit a történet megigényelt, továbbá nagyon tetszettek az egyedi elemek benne, például Hamupipőke anyukájának sírján növő fa, valamint Piroska nagymamájának a fa háza. Kicsit Tim Burton-ös volt... imádom Tim filmjeit, pont a hangulata és a bolondsága miatt! De pozitívan csalódtam például Anna Kendrick-ben, nem tudtam róla, hogy van egyáltalán hangja és nem is tudom miért, de nagyon szimpatikussá vált ebben a filmben. A színészi játékáról nem ejtek szót, mert szerintem sem kiemelkedően jó, sem kiemelkedően rossz nem volt. Ami engem is meglepett az az, hogy Lilla Crawford, azaz Piroska nagyon szórakoztató volt számomra, pedig általában hadilábon állok az ilyen cserfes szájú, kissé idegesítő kislányok\kisfiúk karakterével, de most egyáltalán nem ez történt, aranyos volt, "kisgyerekes", de mégis erős, határozott karaktert sikerült hoznia a kislánynak... el sem hiszem, hogy ezt én írtam! :D Annak ellenére is kedveltem, hogy egy idő után a piros köpönyegét levetve a kedvenc színészem által alakított Farkas bőrében rohangált fel és alá! ÉS persze, hogy szót ejtek Johhny Depp-ről is. Ismételten hozta a megszokott lökött figurát, stílusát és tökéletes színészi játékát! Persze úgy látszik a sors ki akar velem szúrni, hiszen mostanában a számomra kedves színészek maximum 10 percre tűnnek fel egy-egy filmben. Sajnos ebben az esetben is ez történt, persze nem tudom mit vártam, tudtam, hogy a gonosz farkas megszívja, de a remény hal meg utoljára, nem igaz? :D 
De akik számomra igazán vitték a pálmát az a két herceg (Billy Magnussen, Chris Pine) és a pék volt! Amúgy is szeretem az olyan férfi karaktereket, akik nem teljesen százasok és ezáltal rettentő humorosak, ez mind a három férfiemberről elmondható... és a kedvenc jelenetem is hozzájuk kapcsolódik, vagyis a két herceghez... amikor a vízesésben egymást felülmúlva próbálnak agonizálva énekelni, hogy ők mennyire szerelmesek... az a jelenet minden pénzt megér, plusz, amikor a pék próbálja lelopni Piroskáról a köpenyét... jól van, abbahagytam, még a végén lelövöm az összes poént! :D Nem véletlenül kategorizálják komédiának és biztosan állíthatom, hogy maximálisan ki is hozzák a stílus sajátjait! A színészek hangja rendben volt, persze nem kell nagy áriákat várnunk tőlük, de Meryl Streep - akárcsak a Mamma Mia!-ban - megmutatta, hogy nem csak színésznőként óriási, hanem bizony hangilag is meg van áldva! A kosztümökről megint csak nem ejtek szót, nagyon tetszett, főleg a boszorkány és a farkas rucija vitt mindent!


Ami nem nagyon tetszett... nem is tudom, hogy hol kezdjem... sehol, ugyanis nem tudok fogást találni ebben a filmben! Vicces volt, szórakoztató, történt benne sok szomorú és sok boldog dolog is, a karakterek - főleg a pék - határozott pálfordulatot vett a történet lejátszódása alatt, minden  volt benne, ami szem-szájnak ingere!

Ajánlom mindenkinek, akit érdekelnek a mese remake-ek és szeretne egy jó nagyot nevetni!


A DVD  2015. március 25-én jelenik meg.

"I was raised to be charming, not sincere." - Hamupipőke Hercege

Itt a vége, fuss el véle...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése