2015. szeptember 14., hétfő

Now You See Me

Now You See Me
(Szemfényvesztők)

Nem is tudom, hogy milyen bevezetőt érdemel ez a film, mindenesetre valami nagy durranást kéne produkálnom, ha vissza szeretném adni azt az érzést, amit a film alatt tapasztaltam... Aki ismer az tudja, hogy képtelen vagyok csicsás mondatokat írni, így inkább hagyom, hogy a kritika beszéljen helyettem! Akkor nézzük!

A sztori: A világ legjobb illuzionistáinak egy csapata bankot rabol, de nem is akárhogyan: a mindenkit megtévesztő műsorszámuk végeztével a közönség sorai közé szórják a megszerzett pénzt. Az FBI értetlenül áll az agyafúrt attrakció előtt, nem is sejtve, hogy egy sokkal nagyobb dobásra készülnek a szemfényvesztők.

SPOILER ALERT!!!

Természetesen nem ilyen egyszerű a film, mint amilyennek a leírás mutatja... megpróbálok nem lelőni poénokat, remélem sikerülni fog! :D Nos, a pozitívumok... mindenképpen ki kell emelnem a gondolkoztató és látványos részeket, a fordulatokkal együtt! Ez a film tele van olyan fordulattal, amivel az ember nem is számol, ez volt a legnagyobb plusz pont, évek óta vágytam egy ilyen filmre és végre megtaláltam!
Semmi lövöldözés nincs benne, vagy bombarobbanás, de mégis olyan izgalmas, mint egy akciófilm! Nem önfényezésből mondom, de engem nehezen lehet meglepni például azzal, hogy ki volt a "kapucnis fickó" az elején és most nem hogy nem is gondolkodtam rajta, egyenesen a történés magával ragadott és csak néztem, hogy mi is volt! Továbbá a cast... mostanában úgy látszik csak olyan filmek kerülnek a kezem közé, amikben nagyon jó a szerepválogatás! Legelőször a négy "mágust" emelném ki: J. Daniel Atlas (Jesse Eisenberg), Merritt McKinney (Woody Harrelson), Henley Reeves (Isla Fisher), Jack Wilder (Dave Franco)... minden bizonnyal nekik jár a legnagyobb elismerés, hiszen ők alakítottak bűnöző bűvészeket jócskán a magas fok felett! Aztán itt van még Thaddeus Bradley (Morgan Freeman), a lecsúszott bűvész, aki abból él, hogy a még sikeres bűvészek mutatványait leplezi le és adja el, valamint az FBI ügynök, Dylan Rhodes (Mark Ruffalo), akinek a karaktere első látásra a semmitmondónál is unalmasabbnak tűnik, aztán csak előjön belőle Hulk! :P Kérem szépen, ez egy igazi cast, amit remélhetőleg a bejelentett második részben is viszont láthatunk! :D

Ami nem nagyon tetszett! Hát igazából nem hiszem, hogy tudnék olyat mondani, ami menthetetlenül nem tetszett! A bosszú szép volt, a csavarok jók voltak és pontosan voltak időzítve... tökéletesen rendben volt minden ezzel a filmmel kapcsolatban! Talán ami nem volt valami felemelő az az, hogy ezekre az ember nem képes amit ők megcsináltak és nem a bankrablásra gondoltam, hanem a tényleg képtelen dolgokra, ha láttátok értitek, hogy miről beszélek, ha nem, akkor megértitek!

Összességében nyugodt szívvel ajánlhatom mindenkinek, műfaji besorolás nélkül... egyszerűen csak jó! Hát eléggé rövidre sikerült ez a kritika, mivel ha egy apró kis részletet elmondok, azzal már borul az egésznek a lényege, annak meg mi értelme van?! Oh és majdnem elfelejtettem, a következő rész 2016-ban kerül a mozikba, addig tessék megnézni az első részt! :D

A DVD 2013. szeptember 3-án került kiadásra!

"The closer you think you are, the less you'll actually see." - J. Daniel Atlas

---

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése