2017. január 11., szerda

American Horror Story

American Horror Story
(Amerikai Horror Story)

Well, nem a legédesebb, legcsaládcentrikusabb, legkönnyedebb esti sorozatot választottam arra, hogy bemutassam az egyik kedvencemet, de aki látta minimum egy részét és szereti a horrort, nem a trancsírozós, Fűrész-horrort, hanem sokkal inkább  a pszichotikus horrort, akkor abban biztos vagyok, hogy ő élvezni fogja a bemutatómat, vagy aki esetleg szereti az ilyen műfajt és még nem látta, hát azoknak csak ajánlani tudom. No, de lássuk is, hogy én mit szólok ehhez az egészhez. Íme!

A sztori: A sorozat bemutatja a testi és lelki borzalmak hatásait egy felbomló családon, egy elmegyógyintézet dolgozóin és lakóin, egy coven boszorkányon, egy cirkusz furcsaságain, és egy küszködő szálloda vendégein és dolgozóin. Ebbe a hátborzongató antológia-sorozatba, amelynek középpontjában a hűtlenség, józanság, az elnyomás, a diszkrimináció és a függőség áll biztos, hogy mindenki beleborzong.

Hát nem is tudom hogyan mutassam be igazán ezt a sorozatot, hiszen minden egyes évada, egymástól független és teljesen más történetet mutat be, körülbelül ugyanolyan szereposztásban, szóóóóval fogalmam sincs, hogyan fogjak hozzá, de valahogy megpróbálom. A legemlékezetesebb évad számomra az első volt, nem tudom miért, mert talán klasszikusan egy hunted houseban játszódott és odáig meg vissza voltam a szereposztástól. Hát mindenek előtt Dr. Ben Harmon (Dylan McDermott) és Tate Langdon (Evan Peters) voltak a személyes kedvenceim és nagyon tetszett, hogy Evan ugyanannyi szerepet kapott a további évadok során, attól viszont totál kikészültem, hogy ezt a sármos és nagyon-nagyon-nagyon lélekölően néző Dylan-t nem szerződtették többre, kicsit benne volt a 2.évad végén, de nekem nem volt elég belőle, hiszen számomra az AHS-t az ő arcával lehet leginkább összekötni, hát nem tudom, ez van. Nos, ez a sorozat tényleg nem gyenge idegzetűeknek való és nem azért mondom, mert én menő vagyok és simán megnézem egyedül a szobámban, hanem mert tényleg vannak durva részek benne, amik valakit tényleg ki tudnak durván akasztani. De aki ennek ellenére is szeretne egy igazán creepy horror sorozatot, az megtalálta a számára tökéleteset, de azzal számolni kell, hogy a végük soha nem happy end, itt ne is számítsatok ilyenre, mert az első évadnak a vége ugyan nagyon idillinek tűnik, de nem, ne hagyjátok, hogy megvezessenek titeket. Mindennek ellenére nem véletlenül nyert ekkora hírnevet és jelentett ekkora durranást ez a sorozat, amikor megjelent, hiszen ebben a klasszikus horror filmek borzongásával játszanak és imádom, hogy ilyen környezetet teremt a series köré ez a chill, ami benne van. És hogy a tipikus horroros dolgokkal spékelik meg, de mégsem annyira hirtelen és egyértelmű, hogy az ember azt érezze, hogy "aaa, tudtam, hogy ez lesz", mert az új horrorokkal kapcsolatban egyre többet ez a tapasztalatom és nagyon csalódott tudok lenni, mert az az érzésem, hogy nem készítenek mostanában olyan horrort, amit szeretek is és meg tud lepni. Persze ha tudtok ilyenről, könyörgöm, írjátok le nekem kommentben, mert nagyon szeretnék már egy igazi, csavarokkal és borzongással teli horrorral találkozni.
És, hogy összekössem, az AHS-sel ez a sorozat olyan, azt hittem, hogy az évadok első részei után mindent tudtam és nem tudnak újat mutatni... aha, hát tudtak újat mutatni és abban a pillanatban egy bazi nagy mosoly villant fel az arcomon és lettem igazán nagy fanja a sorozatnak (még ha Dylan nem volt nagyon többet benne a többi évadban, mekkora csapás ez számomra :'( ). Ennek ellenére támogatom és tetszik, hogy minden évad más és más, de a szereplők nagy része mégis ugyanaz. Nem mondom, ha gyorsan néztem egymás után az évadokat, akkor kicsit nehéz volt az átállás, egyik pillanatban még egy elmegyógyintézetet vezető apáca, másik pillanatban pedig egy koven főboszorkánya, Fiona Goode (Jessica Lange) bőrében díszelgő színésznő, phew... akit mellesleg nagyra tartok, az összes évadban eléggé akaratos és én szeretem az akaratos és erős nőket, még ha bolondok, mazochisták és gyilkosjelleműek is, ilyen elcseszett vagyok ez van.

Nos, összességében ez nem a teljesen épelméjű embereken való series, szóval mindenki fogja magát és álljon neki, ha nem tette, de ne úgy, mint én, hogy december 20-án éjjel 1-kor gondoltam, "hmm, annyira nem lehet durva, hiszen ez csak egy sorozat", hibáztam, de mégsem akkorát hibáztam, ugyanis rátaláltam az egyetlen olyan friss és mai horrorra, ami még tényleg horror és végig tudja küldeni azt a bizonyos libabőrt a gerincem mentén, amit egy igazi horrornak tennie kell.

Fontosabb szereplők:

  • Evan Peters (Jimmy Darling/Kyle Spencer
  • Sarah Paulson (Lana Winters/Bette Tattler)
  • Denis O'Hare (Spalding/Stanley)
  • Lily Rabe (Misty Day/Shelby Miller)
  • Jessica Lange (Elsa Mars/Fiona Goode)
  • Zachary Quinto (Dr. Oliver Thredson/Chad Warwick)
  • Dylan McDermott (Dr. Ben Harmon/Johnny Morgan)

Futás:

  • 2011-napjainkig
A 3.évad vége főcím dala

"We should have known, in that forest, we were nothing more than prey." - Shelby Miller

---

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése