2015. május 8., péntek

La Belle et la Bete

La Belle et la Bete
(A Szépség és a Szörnyeteg)

Concept art az ebédlőről
Azt hiszem, hogy az eddigi legfurcsább film kritikájára készülök. Nem szokhattátok meg tőlem a romantikus filmeket, de amint megnézitek teljesen megértitek, hogy miért is volt olyan nap, amikor kétszer megnéztem... egymás után! ^^ (Most mi?! Ne ítéljetek el... néha kell ilyen is, néha egymás után kétszer! :P )


A történet: A XIX. század elején a csődbe jutott kereskedő vidékre kénytelen költözni hat gyermekével. Egy nap, az erdőben hazafelé tartva titokzatos kertbe téved, ahol letép egy rózsát a legkedvesebb gyermeke, a kis Belle (Léa Seydoux) szármára. Ezzel azonban magára haragítja a kert urát, aki az életét követeli cserébe. Mindezt hallva Belle megszökik otthonról, és magát kínálja az apjáért cserébe. A Szörnyeteg (Vincent Cassel) azonban nem öli meg, sőt idővel igazi érzelmek lobbannak fel mindkettejükben egymás iránt. Belle rájön, hogy a zord külső egy elátkozott herceget takar.

SPOILER VESZÉLY!!!

Belle a mágikus kút előtt
Essünk hát neki. A pozitívumokkal kezdem, ami nem lenne más, mint a hangulat és a sztori feldolgozásmódja! Nem hittem volna, hogy ezt mondom, de életembe nem láttam még ilyen romantikus-fantasy-t, ilyen szépen megcsinálva. A Szörnyeteg palotája és "hátsóudvara" valami lélegzetelállítóan szép és ha már itt tartunk, akkor maga a Szörnyeteg (nem Vincent Cassel, hanem a 3D-s szörnyike) is nagyon tetszett. Nem az a megszokott púpos, széles vállú, nagy agyarú karakter volt, hanem sokkal inkább egy rendes oroszlánra hasonlított és ezt nagyon értékeltem... végre valaki kitalált egy olyan szörnyeteget, ami még jól is mutat! :D Aztán a ruhák és a díszletek... hát, látszik, hogy az egész film francia... diktáltál rendesen a divatot. Néha már túl soknak éreztem, de azt lehet mondani, hogy nagyon jó volt az összhatás (főleg az a nyaklánc... nekem kell az a nyaklánc, amit Belle kap a Szörnyetegtől... ha valaki tud csak hasonlót, valahogyan értesítsen! :D ).
Ott a nyakláncom...
Aztán a színészek... hölgyeké az elsőbbség, így kezdjük Léa-val. Már a Robin Hood-ban felfigyeltem a hölgyeményre, nem csak azért mert tényleg szép, hanem már ott megláttam benne a potenciált, pedig nem sok szerepe volt... de mindezt a szóban forgó filmben kompenzálhatta és meg is tette! Talán az egyedüli olyan női karakter volt ő - eddigi filmes pályafutásom alatt - aki nem úgy erős, hogy gépfegyverrel szétlövi az ellent, hanem küzd azért, amit akar... jelen esetben a Szörnyeteg. Ha már itt tartunk, Vincent, boooy, ééén nem tudom miért, de Vincent Cassel ebben a filmben olyan férfias és szexi, hogy azt már szavakba sem tudom önteni, esküszöm a szexistennek kikiáltott huszonéves pasik elbújhatnának kedves Vincent mögött. Természetesen a színészi játéka itt is megkérdőjelezhetetlen... persze őt már több filmben láthattuk (Farkasok szövetsége, Bíbor folyók, 44.gyermek). 
Vincent herceg változatban
Jaaaaj, ez a pasi! <3 Aztán a legnagyobb pozitívum az az összkép, a tipikus romantikus filmek pikantériája, érzelmei és izgalma végig jelen volt a filmben. Egy percig nem unatkoztam, sokkal inkább megfeszített idegekkel vártam, hogy mi a franc fog már történni a következő percben... főleg a vége, hát ott majdnem leadtam 10 kilót az izgalomtól... pedig nem egy nagy akciófilm, de a karakterek - számomra főleg a Szörnyeteg - úgy a szívembe tudta lopni magát, hogy rendesen izgultam érte! És azok a kimondatlan érzelmek, amik a végén csak előtörnek, meg azok a Szörnyeteg által lopott érintések és pillanatok... ehhez képest az Alkonyat Edward-ja tényleg csak egy kis pubertás tinivámpír, aki azt hiszi magáról, hogy annyira romantikus, pedig ez a film 16-szor lekörözi az Alkonyatot (és most nem bántom a filmet, mert én is szeretem, de ez tényleg így van :D ) a romantika-skálán.  Aztán a zene... jahj, már majdnem olyan szép, mint a Büszkeség és Balítélet zenéje... de csak majdnem! :P

Mondtam, hogy küzd azért, amit akar...
Aztán a negatívumok, nem sok van, nem sok van, DE ami nagyon nem tetszett, az a bandita banda... hát komolyan, annyira voltak együgyűek, hogy azt az "Együgyűek iskolájában" oktatni kéne! -_- Most komolyan rálőnek egy bazi nagy szoborra?! Hát én valószínűleg fogtam volna magamat és rohantam volna, mint az őrült, de neeem, ők rálőnek a kis pisztolyukkal... istenem! -_- Aztán az a cigány jósnő vagy mi a nénikém. A saját orrától nem lát, vagy mi... a kedves szerelme nem őt, hanem a képességeit és csak a pénzt látja, de ő azért még próbálkozik! Ahhh.... Aztán Belle testvéreivel is már majdnem a f....ejem volt tele, de ők szépen kompenzálták a baromságukat a Herceg megmentésével. ^^

A kedvenc jelenetem gif változatban!
Összességben ez egy szépen felépített és összerakott sztori volt. Egy férfi saját érzelmeibe zárkózva és elátkozva újra megtalálja a szerelmet... hát mi romantikusabb ennél? Úgyhogy, akinek a figyelmét kicsit felkeltettem a filmmel kapcsolatban, az nyugodtan keressen rá további infókért... hogy magyarul megjelent-e, abban nem vagyok biztos, de magyar felirattal és francia szöveggel tökéletesen élvezhető... sőt!

A DVD-t 2014. június 5-én adták ki.

"Belle, if you don't come back... I'll die." - A Szörnyeteg

A life, for a rose!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése