2015. július 17., péntek

Slow West

Slow West
(A nyugat útján)

Azt hiszem eléggé egyértelmű az eddigi kritikáim és a blog neve alapján, hogy imádom a fantasy műfajt, de, hogy egy kis új infó derüljön ki rólam, ezért most nyíltan felvállalom, hogy a western is közel áll a szívemhez. Persze a nem teljesen "ép" western. Szeretem a kicsit felturbózott vadnyugatias alkotásokat, mint például a Django elszabadult, vagy az új kedvencemet, A nyugat útjánt (Slow West).

A sztori: A fiatal skót fiú átutazza Amerikát a szerelme után kutatva. Útja során felhívja a figyelmét egy törvényen kívüli bűnözőnek, aki aztán segít neki és mutatja a fiú számára még ismeretlen utat.

SPOILER ALERT!!!

A pozitívumok, hmmm... Michael Fassbender-en  kívül, azt kell mondjam, hogy még van. Magam sem hittem, hogy ezt fogom mondani, mert nem tűnt nagy eresztésnek a trailer alapján maga a mű (persze a western filmek lassúságát és vontatottságát bemutatta), de mivel Mikey nagy rajongója vagyok, ezért határozott elképzelésem volt, hogy "majd valahogy túlélem". Aztán kellemesen csalódtam. A már említett nyugodtság és vontatottság is szépen előtérbe került... persze ezek legfőképpen nagy fegyverpárbajokba és bandaháborúkba torkollt, ami nélkül nem is lenne egy western igazi western! Ezzel elmondtam a film legnagyobb és leglényegesebb pozitívumát, a nyers és meztelen westernességét... de hogy kissé érthetőbbé váljak: semmi katyvasz nem volt benne, egyszerűen csak szórakoztató volt a maga kicsavart jeleneteivel (főleg a vége, hát az meglepett) és a monoton, nagyon lassú történetszálával.
Erről többet nem hiszem, hogy mondanom kell, majd megértitek, amikor megnézitek a filmet, HA megnézitek persze! A színészekről nem hiszem, hogy sokat kéne mondanom, legfőképpen azért, mert nem nagyon sok volt benne és nagy színészi alakítást sem nagyon igényelt ez a film és még mielőtt megölne akárki, ez nem azt jelenti, hogy a színészeket bántom, vagy minősítem, csupán azt mondom, hogy nem ez volt életük legnehezebb munkája... szerintem, DE azt elismerem, hogy a színészeket nagyon ügyesen eltalálták és a karakterekhez nagyon passzoltak: Silas, a rosszfiú bűnöző (Michael Fassbender), Jay, a kis béna, szerelmes skót (Kodi Smit-McPhee), Payne, a kissé zakkant bandavezér (Ben Mendelsohn), egyszerűen mindenki belepasszolt a karakterbe. A vége, az a bizonyos nagy durranás... imádtam! :P Aztán a ruhák, jaaaajjj, de jól néztek ki! ^^

Ami azonban nem nyerte el a tetszésemet... azt hiszem, hogy olyan nem volt, inkább csak az idegelt ki, hogy Jay-t nagyon sokszor meg akarták szívatni, amit kedves Silas akadályozott meg és ez a gyerek nem tanult semmiből, mert amikor nem volt ott Silas ezt az idiótát úgy átrántották a palánkon, ennyire ne legyen már mulya! -_-

Összességében szerettem a filmet, nem tagadom, nagy részt Fassbender és Mendelsohn karaktere és léte miatt, de mutassatok olyat, akinek egyik filmben sincs kedvence. Ha egy kis laza esti western filmre vágytok ebben a melegben, ezt nyugodt szívvel ajánlhatom!



A DVD 2015. július 7-én került a tengeren túli boltokba.

Éééés itt a trailer zenéje... ;)

"That kid was a wonder. He saw things differently. To him, we were in a land of hope and good will." - Silas Selleck

---

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése