2016. június 17., péntek

Abraham Lincoln - Vampire Hunter

Abraham Lincoln - Vampire Hunter
(Abraham Lincoln - A vámpírvadász)

Nos, tapsvihart kérek gyerekek, visszatértem, óriási változásokon megy át az életem és jó sokáig tartottak ezek a változások, de csak túléltem őket, csak átvergődtem rajtuk és csak én fogok a végén győztesként kikerülni! Nos, lássunk is neki a szokásosnak, taglaljuk kicsit a címben említett filmet, szóljon hát az Abraham Lincoln - A vámpírvadász (Abraham Lincoln - Vampire Hunter)!


A sztori: Abraham Lincoln (Benjamin Walker) az amerikai történelem kiemelkedő alakja, az Egyesült Államok 16. elnöke. Mindenki hallott az államfői erényeiről, kiemelkedő tetteiről, ám van egy kevésbé ismert oldala. A jövendőbeli elnök kilencéves volt, amikor elveszítette az anyját. Amikor rájön, hogy egy vámpír ölte meg, bosszút esküszik a vérszívók ellen. Találkozik Henryvel (Dominic Cooper), a nagyvilági férfival, aki rádöbbenti, hogy nem egyszerűen személyes bosszúról van szó, neki küldetése van. A segítségével a legnagyobb vámpírvadász lesz.

SPOILER ALERT!!!

Hmm, ez a film, hogy őszinte legyek eléggé megosztóra sikeredett az általam megkérdezettek körében... Valakik szerint gagyi volt, valakiknek tetszett. Nos, én azt hiszem a kettő között vagyok, tetszett is, meg nem is. Kezdjük a "tetszett"-tel. Ami nagyon jó volt, az Benjamin alakítása Abrahamként, hát feküdtem ezen az emberen, a kis bénázásán, az udvarlási módszerein és persze a bátorságán és a kis csöppnyi brutalitásán, ami ugyanolyan visszafogott volt, mint a karakterének a jelleme. Aztán ha már a nagy karaktereknél tartunk ne nagyon felejtsük ki Henry-t se, aki egy szexmániás, lecsúszott, alkoholista vámpírvadász... ez a karakter felveszi a harcot Lincoln karakterével, majd egy nagy lendülettel belekarol és az első helyre száguldanak mind a ketten... Komolyan, hogy ők ketten nagy haverok lettek volt a legjobb a történetben, ami történhetett, jó, nem, de tetszett, hogy Lincoln a bajban jól kezelte Henry "kis titkát" (mindent azért nem árulok el :P ). Aztán, hogy is fogalmazzak, magával a történettel nem volt bajom, sőt tetszett benne a csavar, Henry titka és az, hogy a történet előrehaladtával újabb és újabb titkokat, kis apró dolgokat tudtunk meg szereplőkről.
Abraham Henry általi felkarolása a kocsmában (ami a végén megismétlődik) egyszerűen fenomenális volt. Aztán Lincoln nagyon jól bánt azzal a fejszével, nagyon látványos volt, nekem tetszett, hogy a kis "nyusziból" vadállat lett, amikor az a spéci fejsze a kezébe került. És igen, megjelent a kedvencem, az erős, de nem "midenkit megölök" típusú női karakter Abraham felesége, Mary Todd Lincoln (Mary Elizabeth Winstead) képében, aki had valljam be az elején kicsit irritáló volt, aztán a lázadó, "nincs szükségem férfira" nő szerepével megvett. Valamint a "főgonosz", Adam (Rufus Sewell) megfelelően arisztokrata, kegyetlen és érzelemmentes volt, szeretem az ilyet! :D Továbbá a film vége mondhatni tökéletes volt, nem volt túl nyálas, nem kellett azon sírni, hogy az idők eljártak Lincoln felett, hogy búcsút kellett vennie egy igaz baráttól, mert annyira jól volt megrendezve, köszi Timur Bekmambetov, hogy nem orrot kellett fújnod, hanem azt mondanod, hogy "Wow, ez egészen jó volt!" és mosolyogva felállnod és otthagynod a stáblistát a moziban, vagy a DVD-lejátszóban. Ezért megy a high-five! :D

Amiért már annyira nem az a gagyiságok... Te atya-úr-isten-az-égben, ugye nem gondolták komolyan azt a fake ménes elszabadulást a film közepe felé, ugye nem?! Plusz a pörgő-forgó, cérnán lógó nindzsavámpír nőt is, ugye nem? Komolyan, amikor láttam, majdnem a számba okádtam a röhögéstől. A sztori rendben, tetszetős, a szereplők/karakterek jók, a harcjelenetek Abraham részéről fenomenálisan látványosak, erre odacsesznek egy kupac műlovat... -_- Jááááj, nem tudom, hogy ez Tim Butron agyából, vagy Timur úr agyából pattant-e ki, de majdnem behugyliztam, hogy a legkedvesebb barátnőm szavaival éljek. Ezen kívül nekem nem volt komolyabb gondom a filmmel, mivel én még mindig egy amatőr külső szemlélő vagyok és nem profi kritikus.

Összegezve tetszett ez a kis könnyed, egyestés film. Azt mondom, ha egy kicsit nevetni akarsz, érdekelnek a fordulatok és szereted kisebb-nagyobb mennyiségben a vért, akkor ez a te filmed... és persze, ha Dominic Cooper groupie vagy. Na, a végére csak nem bírtam megállni, hogy kikotyogjam. De komolyra fordítva a szót én nyugodt szívvel ajánlom minden könnyed vámpíros film rajongónak egy estére maximum.

A DVD 2012. október 23-án került kiadásra.

A csodás végefőcím

"Haven't you had enough?... A boy only gets this drunk when he wants to kiss a girl... or kill a man." - Henry Sturgess

---

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése