2016. szeptember 4., vasárnap

Prince of Persia - The Sands of Time

Prince of Persia - The Sands of Time
(Perzsia hercege - Az idő homokja)


Visszatértem és nézzétek csak, tartom a határidőt, sőt, ezt a bejegyzést már szeptember elsején megírtam, most elkapott a gépszíj és úgy látszik nem is hajlandó elengedni, hála a magasságosnak. Szóval akkor lássunk is neki egy olyan filmnek, amit már nagyon vártam, mert a játékokat nagyon szerettem és azt hittem, hogy esetleg több köze lesz a kettőnek egymáshoz, de elvonatkoztatva ettől és csak a filmet nézve próbálom most nektek leírni a véleményemet magáról a műről (nem fog sikerülni). Lássuk is hát, a Perzsia hercege - Az idő homokját (Prince of Persia - The Sands of Time).

A sztori: A perzsa király örökbe fogadja Dastan-t (Jake Gyllenhaal), a bátor utcagyereket. Felnőve kiváló herceg és bátor harcos lesz belőle. A perzsák megtámadják Alamut városát, melynek hercegnője, Tamina (Gemma Arteron) őrzi az idő homokóráját és egy különleges tőrt, melyek segítségével visszafordítható az idő kereke. Ám mindez az emberi civilizáció pusztulásával járna. Dastan-nak hamarosan menekülnie kell, amikor álnok módon a nevelőapja, a király meggyilkolásával vádolják. Kénytelen összefogni Tamina hercegnővel, és együtt szállnak szembe a sötét erőkkel, melyek a tőrt akarják.

SPOILER ALERT!!!

Nos, mint mondottam volt, aki imádja a videójátékokat - csak úgy, mint jómagam - az most egy pillanatra ne is gondoljon arra, hogy mi ennek a filmek a címe és úgy nem is olyan rossz. Tényleg, az elején nagyon mérges voltam erre a filmre és szidtam, ahogy csak tudtam, aztán lenyugodtam (azóta 20-szor megnéztem már) és átgondoltam, figyeljetek: Az alapsztori nem rossz, konkrétan szerencsétlen Dastan-t átverik és kihasználják, alaphangnak nem gyenge. A körítés pedig fenomenális, Jake (azért ismerjük el, tényleg olyan volt, mint a Prince  a játékokból és khmm, igen :P) és Gemma olyan, mintha egymásnak lettek volna tényleg teremtve, a légkör nagyon szép, a számítógépes városok is azt mondom, hogy adták, a hangulata a filmnek pedig magával ragadó, bár lehet csak az arab kultúra grupie-m miatt mondom ezt, de pff, nagyon szeretem az ilyen sivatagos dolgokat, főleg, ha két ilyen sziporkázó színész nyüstöli bent egymást egy gyönyörű szép fríz ló hátán (japp, csodálatos volt a paci... amúgy a neve Aksh)! Szóval leszögezem, a színészek tényleg nagyon jók voltak benne, a két főszereplőt leszámítva még ott voltak Dastan mostohatestvérei, Garsiv (Toby Kebbell) és Tus (Richard Coyle). A film elejétől fogva érezhető, hogy a testvérek nagyon is irigyek adoptál testvérükre, ami a történetszál jó nagy részén át tart, ám Dastan-nak csak sikerül felelevenítenie a testvéri szeretet emlékét bennük és eltántorítani attól a céltól a tesóit, hogy megöljék.
Na, amit igazán ki akarok hozni ebből az az, hogy az egész történet kulcsszereplői a testvérek, mert végtére a családi összefogás akadályozza meg a főgonoszkát, hogy mindent elpusztítson, ez nagyon tetszett. Tudniillik nekem is van két nagyobb tesóm és néha összekapunk, néha meg akarjuk egymást ölni, de mindig emlékszünk arra, hogy testvérek vagyunk és ezen semmi nem változtathat és minden hülyeségünk ellenére szeretjük egymást. Ebben a filmben ez volt a lényeg, ha a dolgok mögé néztek, szóval nagyon tetszett ez az "örökké összetartunk, mert egy család vagyunk"-dolog. Aztán, amikor betörnek Alamut-ba a "hátsó ajtón" és Dastan csinálja a Princes dolgokat, hát ott komolyan o-t kaptam... mindenki gondoljon bele, hogy mit is jelenthet az az o... Szóval ezzel azt akarom mondani, hogy szépen voltak a speciális nindzsa mozdulatok megkoreografálva. És a poénok, nagy részéért Amar sejk (Alfred Molina) volt a felelős, de szépen kivette a részét kedves Dastan is. Bármit lehet mondani a filmre, de azt nem, hogy nem poénos. Aztán a ruhakollekciókról is kell egy pár szót ejtenem. Tamina ruhája, ékszerei és minden kiegészítője csodálatos volt, csak úgy, mint minden szereplő costume-je, imádtam azt a sok sálat, bőrszíjat, fegyvertartókat és persze a hassassin-ok teljes felszerelését. Apropó hassassin-ok, nem tudom kinek jutott eszébe Fekete Lovasokat rakni a POP filmbe, de nekem bejött, hoztak egy kis varázslatot a film légkörébe (ja, és ha valaki szemfüles, akkor amikor vissza akarják rakni a tőrt a kőbe ott a hegyekben a szentélyben és megtámadják őket a hassassin-ok, akkor a láncos bácsinál olyan lánc van, ami a The Two Thrones-ban kedves Hercegünk kezébe fúródik... cool, mi?). Végül, de nem utolsó sorban a zenéjéről is meg kell emlékezni, nem a játékról beszélek most, mert annak IS rohadt jó zenéje van, hanem a filmről, nagyon keleties, nagyon royal és nagyon jó hangulatteremtő.

Ami nem tetszett... Hát ha eddig nem vált egyértelművé, az nagyon nem tetszett, hogy ez a film címe, tehát kérem szépen, nem! Ne adjunk már olyan címet neki, hogy Perzsia hercege, amikor a főszereplő nem is herceg... mármint születése révén, míg a játékban az, tényleg ő a Perzsa Birodalom hercege, szóval az zavart összességében, hogy én arra számítottam, hogy ez a játék megfilmesítése lesz és ne értsetek félre, tetszik a film, de zavar, hogy képzavart idéztek elő, meg neve van a hercegnek, meg mittudom én. De ha valami más címe lenne, mondjuk "Dugjuk el a tőrt valahol", akkor a negatív oldalhoz egy betűt nem írtam volna, de így sajnos nem tudok eltekinteni, mint nagy POP rajongó attól, hogy ENNEK SEMMI KÖZE A JÁTÉKHOZ!!! Pedig igazán élveztem volna egy jó kis homokszörnyes filmet... Na de mindegy, így is nagyon szeretem és tetszett.

Összességében nagyon tetszett, imádom ezt a filmet és ajánlom mindenkinek, aki szereti a jó poénokat, a sivatagot, a szemrevaló herceget/hercegnőt, a szép lovakat, az akció dús jeleneteket, az izgalmakat, az árulások leverését és a gyönyörű helyszíneket. Szóval száz szónak is egy a vége, aki nem látta, az nézze meg, aki pedig látta és esetleg nem tetszett neki a játékok miatt, nézze meg még egyszer és próbáljon elvonatkoztatni, nekem ötödjére egész jól sikerült és nekiálltam élvezni is a filmet, higgyétek el, megéri, hiszen egész jó ez a darab.

Ui.: Ha az Assassin's Creed-del is megcsinálják ezt, akkor ne várjatok több bejegyzést tőlem, mert éppen a kardomba dőltem bele...

A DVD 2010. szeptember 14-én került a polcokra.


"Everything changes with time. We should know this best of all." - Tamina

---

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése