2016. szeptember 12., hétfő

Victor Frankenstein

Victor Frankenstein
(Victor Frankenstein)

Jöhet a következő film? Készen álltok? Hát jó, akkor lássuk is, hogy mi lesz itt. Előre ne örüljetek, hogy valami érdekes és jó filmről (a trailer eleje isteni!!!) lesz nektek itt bemutató, mert nem, nem lövök le semmilyen poént előre, de ebből a mondatból kiválogathatjátok azokat a szavakat, amit dicséretnek szánok... sok dolgotok nem lesz. Persze nem vagyok szőrösszívű, vannak jó pontjai is a műnek, majd meglátjátok. Akkor lássuk a Victor Frankenstein-t (Victor Frankenstein).

A sztori: A fiatal Igor (Daniel Radcliffe) szemszögéből látjuk, az asszisztensi állás problémáit és a megváltásnak induló barátságát a fiatal orvostanhallgatóval, Victor Frankenstein-nel (James McAvoy). Igor szemtanúja lesz annak a folyamatnak, amin keresztülmenve Frankenstein emberből azzá a legendává válik, amit\akit mi ma ismerünk.

SPOILER ALERT!!!

Kezdjük a megszokott módon, nézzük a pluszos pontokat. Mindenképpen ki kell emelnem a két főszereplőt. Mindenek előtt kezdjük James-szel. Ő egyenesen a megtestesült "mindent eljátszok és minden szerepben önmagam vagyok". Nagyon jó volt a szórakozott, kissé elmeháborodott orvos hallgató szerepében is, akin meglátszott, hogy a saját és a kor elvárásainak korlátait is szépen ráncigálta... James, szeretünk. Aztán Daniel, végre, komolyan, meg kell mondjam nektek, nem volt soha szimpi a srác, szerintem a Harry Potter-es karrierje több nyűgöt hozott neki, mint sikert, mert ott olyan képzetem alakult ki róla, amit most ebben a filmben teljes egészében lerombolt, hát köszönöm, köszönöm.
Eddig is elismertem, hogy jó színész, de nem láttam a saját szememmel, itt pedig Igorként egyenesen sziporkázott. Tökéletesen túlnőtte magát a kisgyerek karrierjén, hála az égnek. Nagyon jól válogatták kettőjüket össze a készítők, ezért jár a legnagyobb taps. Aztán amiért még járhat a dicséret, az maga a légkör, amit megteremtettek, szeretem a viktoriánus kort és itt szépen hozták is ezt, kicsit steampunkos érzésem volt, azt meg még annál is jobban szeretem. Aztán a poénok, hát komolyan, Victor alkohol mámoros pillanataiban olyan dolgok buktak ki belőle, - nem, nem az - hogy megértem röhögni, szóval ez is szép volt. Voltak benne más szereplők? Igen! Érdekelt engem? Nem! Ők ketten vitték a pálmát.

De jöjjön a feketeleves... Mi volt ez a félbehagyott túró, kedves készítőurak, hölgyek?! Még azt is mondanám, hogy persze, érdekes volt, hogy a megszokott Frankenstein-es filmekben mindig a szörny kapja a központi szerepet, itt pedig Igor és Victor volt a középpontban, de könyörgöm, a szörny 5 percre volt benne és akkor is csak ilyen éppen hogy, ezt nem tudom feldolgozni, sajnálom. Továbbá ki az anyám találta ki ezt a testvéresdis cuccot, azért szerintem mindennek van egy határa és többek között Victor bolond volt, na de azért inkább elhivatottnak állítsuk be, mint a családtagjain kísérletezőnek, ez is kiverte a biztosítékot. És még igazán adhattak volna 20-30 percet a filmnek, hogy kiteljesedjen, mert ez az "olyan vége van, hogy nincs neki" nem igazán a gyomromnak való, nem tudom, lehet csak én vagyok így vele. Végül pedig megjegyezném, hogy ha Frankenstein-es filmet akartok forgatni, abba bizony kell maga Frankie-szörnye is, mert anélkül bizony a nézők figyelmét nem fogja sokáig lekötni! :\ Szóval nagyjából a film lényege az nem volt meg... hát erre értettem a bevezetésben a dolgokat, minden jó volt, csak a film alapja, a magja nem...

Összességében azonban ajánlom a filmet mindenkinek, aki igazi horrorisztikus dolgokra vágyik, azoknak mondjuk nem, mert a félemberhalottcsimpánznál nincs benne undorítóbb rész, de egy unatkozós, lazulós estére pont jó, hogy befeküdjetek a képernyő elé, mert tényleg ezt a két színészt összeereszteni volt a legjobb ötlet, amit ennek a műnek a készítése közben kitaláltak és poénos is a film, szóval a szórakozás, ha nincsenek nagy elvárásaitok akkor még biztosított is lehet.

A DVD 2016. március 8-án került kereskedelmi forgalomba.

"Life is temporary, why should death be any different." - Victor Frankenstein

---

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése